Sök recept i bloggen

fredag 4 mars 2011

I mitt skafferi

Det så kallade torrskåpet...

Jag är lite av en nörd när det gäller vissa saker. Till exempel vill jag alltid ha ett litet lager hemma så att det aldrig är slut på det jag använder mest av. Jag har aldrig tänkt på det förrän någon vecka sedan när allt plötsligt faktiskt var slut. Då upptäcke jag att jag omedvetet bunkrar vissa saker som tar slut fort. Allt för att underlätta när man måste slänga ihop något. Så då har jag alltså kommit fram till att jag har ett "grundskafferi". Det ser ut ungefär såhär.

krossade/passerade tomater, tomatpuré
kokosmjölk
kaffe, knäckebröd
konserverad tonfisk och lax
olivolja
nötfärs, köttkorv
fryst kyckling/kycklingdelar
lök, vitlök
broccoli, paprika, vitkål, morötter
pesto, röd currypasta, sambal oelek
citrongräs
fryst spenat
olika mjölsorter, jäst
starkt paprikapulver

Ja, om inte allt detta finns hemma jämt så går jag under. Typ.