Sök recept i bloggen

söndag 10 april 2011

Detox - dag 4. Quinoasallad.

Hej allihopa!

Vi har bestämt oss att lägga om maten lite, då boken vi följer verkligen är en extrem detoxkost. Saknaden att tugga mat börjar komma småkrypande och vi kommer därför att leta recept på andra håll. Jag har till exempel hittat ett recept på kalops med tofu som jag ska göra och mamma hittade ett annat recept på någon bovetewook med svamp som hon ska göra imorgon. Det finns ju massa olika typer av detox, det gäller att prova sig fram. För oss blev det lite för mycket soppor.

Jag känner redan lite förändring i kroppen. Kaffeabstinensen är igång i form av huvudvärk och magen är lite i uppror, men det ska den ju vara just nu. Imorgon ska jag börja promenera också, nu när jag är frisk, och då är det nog lättare att känna hur kroppen mår.

Idag har jag inte heller några bilder att visa er, men jag lovar att vi inte har ätit något extremt upphetsande. Tänk er en sallad med olika gröna blad, sockerärtor, vit quinoa och lite rött i form av paprika och tomat :)

Bättre bilduppdatering imorgon!