Sök recept i bloggen

torsdag 7 april 2011

Detox - dag 1. Mango- och apelsinsmoothie.

Igår var vi och handlade grönsaker, frukt och nötter för fyra dagar, tre måltider om dagen för tre personer. Det blev en hel del grejer. Frukten är kul att ha framme, det är fint och så luktar det gott. Man blir lite sugen. Nötterna ska och också fram i skålar. Sedan gjorde vi egen musli, med blandade nötter, honung, kanel och äpple. Busenkel!


Detox - dag 1

Frukost
Morgonen började med ett glas varmt vatten med citronsaft.
Sedan bestod min frukost av ca 1 1/2 dl sojayoghurt, lite blåbär och en skuren banan i småbitar. På detta hade jag lite blandade naturella nötter. Drycken bestod av kryddigt grönt chaité.

Mellanmål
Jag har ätit några nötter och just nu sitter jag och dricker en smoothie bestående av en mango och en stor apelsin. En gul smakbomb!

Jag mår bra hittills, inga konstigheter än. I och med att jag är sjuk och ändå bara ligger i soffan så har jag inte känt av den nya kosten än. Jag ska hinna med lunch, middag och mellanmål igen vilket för övrigt är mer än vad jag brukar stoppa i mig. Så det ska nog gå bra :)