Sök recept i bloggen

fredag 8 april 2011

Detox - dag 2. Vit quinoa med tomatsås och mangold.

Jag känner fortfarande inte av den nya kosten, jag tror det beror på att jag är sjuk och ändå inte har så mycket aptit. Det är viktigt att dricka mycket vatten under detox, té av olika sorter, vilket är bra när man är sjuk också så jag antar att det bara är bra för mig just nu.

Frukost
Idag startade morgonen som vanligt med ett glas varmt vatten med citron, sedan var det dags att hugga in på en liten tallrik med sojayoghurt och hemmagjord müsli. Och en kopp té såklart!

Lunch
Till lunch gjorde jag en sallad med alfalfagroddar, solrosskott, fetaost, avocado, rapsolja och solrosfrön. Sen åt jag en jättegod passionsfrukt som efterrätt.

Middag
Kvällens middag bestod av vit quinoa, mangold och tomatsås med rödlök, vitlök, mangold och soltorkade tomater. Enkelt och faktiskt mättande!