Sök recept i bloggen

onsdag 22 februari 2012

Recept - Kristen fasta

Då var det dags för årets fasta!

För min del handlar det snarare om att avstå från vissa saker än att inte äta alls. Och kanske få in nya nyttiga saker, till exempel regelbunden träning och en nyttigare kost. Under 40 dagar ska jag i den grad det går avstå från animalisk mat - dvs kött, fisk, skaldjur, fågel och mjölkprodukter. Det blir i princip vegansk kost! Jag ska försöka bidra med så många recept som möjligt.

När man avstår från en del saker ser jag det som att man utmanar sin disciplin och behärskning. Man ska inte ta allt för givet utan istället lära sig att uppskatta de små sakerna i livet. Hoppas att ni gillar recepten!

Detta har jag bunkrat upp min start med:
Broccoli
Aubergine
Champinjoner
Bönor och linser av olika sorter
Krossade tomater
Spenat
Vitlök
Frukt
Avokado
Knäckebröd
Sojamjölk
Sojayoghurt
Matlagningssoja
Tartex (grönsakspaté)
En stor sats Shirosås